понеділок, 17 грудня 2018 р.

Михайло Ковтун: Про туризм на Тлумаччині


Чи маю я право висловлювати свої думки щодо стану галузі, перспектив розвитку туризму на Тлумаччині, розробки стратегії району, саме туристичної? Маю... І не тому, що в активному туризмі я з 1996 року, в галузі - з 2001, а з 2006 викладав на кафедрі туризму. А тому, що за короткий час мною було зроблено багато чого для району. 
У лютому 2016 року мене запросили на нараду з питань туризму в Тлумацькому районі, де якраз і обговорювали стан та основні напрямки розвитку. На посаді консультанта з питань розвитку туризму, з березня 2016 року мені вдалося зробити дуже багато, що позитивно вплинуло на те, що про "Тлумаччину туристичну" почали говорити й почали цікавитися тим, що є в нас цікавого.
І тут я хочу подякувати керівництву Тлумацького району, і районній раді, і РДА. Повірте, без сприяння, допомоги, розуміння яких ми б залишилися ще далеко позаду. І зрушення є.
Перше, що ми організували спільно з відділом освіти - краєзнавчий конкурс, щоб зібрати інформацію про походження назв населених пунктів, пов'язані легенди, цікаві місця на території сіл. Для учасників цього конкурсу в травні, за сприяння Богдана Станіславського була організована екскурсія в м.Яремчу.
Друге - бренд "Тлумаччина туристична", слоган "Дивовижне поруч" та брендбук (є розміщені на сайті Тлумацької РДА). Я розумів, що інфраструкторно ми ще не готові, але територію порібно було уже популяризувати та позиціонувати, як туристичну дестинацію.
Третє - з'явилася перша рекламно-інформаційна продукція, в якій ми почали голосно заявляти, для якого туриста Тлумаччина має бути цікавою. Тут варто також відзначити 4 якісні рекламні відеоролики "Тлумаччина туристична", з якими можна ознайомитися в мережі YOUTUBE.
Четверте - у мережі Facebook почала працювати спільнота "Тлумаччина туристична", де я викладав інформацію про цікаві туристичні місця, об'єкти, заходи, а також статті, які стосуються перспектив цієї галузі
П'яте - обкатали на велосипеді Тлумацький район та спроектували 7 велосипедних маршрутів, загальною протяжністю 320 км
Шосте - дослідивши туристичний потенціал, підготували до друку мапу "75+ цікавих місць Тлумаччини"
Сьоме - заходи, які вперше мали туристичну складову і задумувалися для популяризації Тлумаччини: "Свято Неба", етно-фолк фестиваль "Вільха, гастрономічний фестиваль "Свято Сливи". 
* - тут в мене багато "позитивних" емоцій, бо зробити щось з нуля важко. Такі заходи не організовуються одним рішенням, однією нарадою, за один тиждень. Ідея виношується досить довго і до організації залучаються багато людей Але, як показує досвід, лаври собі присвоюють всі кому не лінь. На деякі заходи, навіть, виділяються кошти, про які я не знав і які на організацію не пішли...
Восьме - завдяки Віталію Петровичу Передерку по програмі розвитку туризму виділялися перші кошти на знакування та маркування екостежки до вдсп.Дівочі сльози, встановлено перильне загородження на Одаївському печерному комплексі, на Тлумаччині встановлено перший туртстичний інформаційний стенд. Раніше ж такого не було... Тут також хочу подякувати апарату РДА, які у 2017 році, не дивлячись на погодні умови в листопаді допомогли перший стенд встановити. А тоді ми несли його по непрочищеній стежці близько 2 км разом з будівельними матеріалами та засобами... Таких стендів в районі є вже 2. Про останній промовчу...
Окремо хочу подякувати сільському голові с.Ісаків Морозу М.М., ТзОВ "Візит-2" (Бойцан Я.М.), ГО "Карпатські стежки", ГО "Гірський рятувальний центр"! За кошти обласного конкурсу проектів на березі р.Дністер було організовано відпочинкову зону, яка гармонійно доповнила ідею створення екостежки до вдсп.Дівочі Сльози, яку допомогли розчистити та промаркувати громадські активісти. Мене радує результат спільної праці. Це дійсно конкуретна повноцінна екостежка, яку я тепер ставлю всім у приклад.
ВЕЛИКЕ ДЯКУЮ волонтерам, які завжди допомагали мені у здійсненні всіх ідей!!! Жаль, що Ваша допомога у звітах ніяк не згадується!...
.... Перераховувати можу дуже багато. Але думаю, що якщо Ви слідкували за публікаціями в соціальних мережах та ЗМІ, ви мали б реально оцінити об'єми проробленої роботи, підрахувати затрачений час і т.д. Але, може, й не варто...
На завершення хочу сказати декілька речей:
1) "Все, що робиться для туризму, робиться для людей!"
2) Зрозумійте нарешті, туризм - не п'янка на природі, а окрема галузь економіки, яка має приносити кошти в бюджети всіх рівнів.
3) Головним інвестором в туризмі для Тлумаччини є не "великі кошельки", а місцеве населення, з яким треба працювати, щоб галузь зрушилися з місця.
4) Сплави по Дністру, парапланеризм і т.д. - не ваше. Ваші тільки природні ресурси, якими ви не вмієте користуватися і які ви тільки вмієте знищувати (кількість стихійних сміттєзвалищ та об'єми сміття поблизу туристичних об'єктів, які ми завжди прибираємо перед тим, як організовуємо заходи чи зустрічаємо туриста, велика).
5) Якщо я чогось не знаю чи не вмію, я консультуюсь з фахівцями та вчуся. Цього і вам бажаю! І, якщо чиясь ідея перемагає в конкурсі проектів, варто звернутися до тієї людини, яка цю ідею згенерувала, для того, щоб правильно її втілити, а не просто освоїти кошти! 
Всім дякую за увагу, за розуміння і підтримку!!!

Немає коментарів:

Дописати коментар